søndag 28. desember 2014

Blå romjulsdrøm

Rød en en farge som hører julen til, og det blir liksom ikke jul på ordentlig uten rødt. Derfor pynter jeg alltid med litt rødt i førjulstiden, og i år brukte jeg en del rødt i spisestuen min.  Dessverre virker denne fargen svært forstyrrende på meg etter noen dager, og dag røyk alt ut...bortsett fra kulene på treet... Da var det forfriskende deilig å pynte bordet i blått og gull. Gull og hvitt har jeg brukt helt fra 1 advent, og er farger du kan bruke sammen med alle andre farger.  Jeg syntes det er gøy å skifte pynten på bordet, og i dag er det de tre vise menn som har fått æresplassen. Og gullkonglene fra "julebordet" har fått plassen deres i vinduet. Det er noe av det jeg liker med å pynte masse til jul, at man med enkle grep få helt ny bordpynt. Neste gang er det kanskje englene mine som får plass på bordet. Men pass på å ha noe som er nøytralt og som  du kan bruke hele tiden. Hadde blomstene på dette bordet vært røde, hadde det fort kunne blitt en 17-mai bord ;-) De hvite amaryllisene i gull-boblen har fast plass i enden av bordet <3 



  Blå middagsserviett og  juleserviett holdes sammen av gulltråd og en liten blå julekule. 




 Svibel dekorasjonen har fått litt blå opp-pussing

 Noe av den vakreste julepynten jeg vet er disse 3 vise menn fra Hadeland Glassverk. Jeg husker enda gleden da jeg kjøpte de på januar salg for snart 15 år siden, og jeg mener de den gangen var adskillig dyrere enn i dag...
 Jeg har lagt litt blå juletrepynt,  som jeg har tatt vare på  til de "blå" bordene mine, innimellom..

Lille gull-boblen får være med her også..

Ha en deilig søndagskveld.

Klem Bente <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar