søndag 21. desember 2014

Deilige førjulsdager

Jeg er veldig glad i julen, og selv om jeg ser på meg selv som ganske "minimalistisk", blir jeg nok litt "maximalistisk" i julen. Du finner ikke mange nisser hjemme hos meg, kun glassnissene fra Hadeland, men vise menn, engler, lys og blomster finner du masse av.  Jeg bruker egentlig ikke så mye rødt heller. Men i disse deilige førjulsdagene har jeg faktisk gjort spisestuen min rød. Jeg syntes det er hyggelig at bordet står slik, ferdig til bruk. De neste dagene stikker det kanskje en og annen innom, og da er det koselig å by på litt julekaker med noe attåt rundt et innbydende bord ;-) 



 Jeg henger spise-brikkerne over stolryggen. Det er både dekorativt og de er de lette å finne når vi skal spise.

Furukvisten med alle iskrystallene mine har fått plass over spisebordet.

Svibler i mose...Disse vil iløpet av julen utvikle seg og gjøre bordet levende 

 Lille favoritten min; Mini Boblen fra Magnor..

Gullkongler fra Lene Bjerre.





 En annen favoritt er denne røde marimekko skålen. Legg også merke til de vakre valnøttene i gull.

Så ble det mørkt ute, og vakker julestemning inne..

Ha en deilig 4 søndag i advent <3

Klem Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar