søndag 16. mars 2014

Løkplanter og ventetid

Vi venter virkelig på våren nå, og har denne uken  fått en deilig forsmak og det kribler etter å begynne i ordne i hagen. Det er nok litt tidlig enda, vi er tross alt bare i midten av mars. Løvet fra i høst gir en fin beskyttelse mot frostnettene vi fremdelses har. Men løkpalntene tåler noen kuldegrader, så lag vår og hygge på trappen eller terrassen din mens du venter. Eller bruk løkplantene til å lage deg dekorasjoner inne. Jeg kjøpte  et brett påskeliljer, de småblomstrede som heter  tet a tet, og et brett rosa tulipaner. Kjenner jeg må ha litt mer vårfølelse, både ute og inne <3

Dette glassfatet er jeg veldig glad i å bruke hele året. Nå har jeg fylt det med svarte dekorstein og en blanding av løkplanter og kvister.

Denne ovale vasen er også flittig brukt, nå med sand fra en strand i Lofoten og rosa tulipaner på løk. Jeg vil legge ut bilder etterhvert som løkene utvikler seg.

Disse glassbåtene bruker jeg ofte når jeg lager borddekorsjoner, de er smale og veldig dekorative. Her fylt med hvite steiner og påskeliljer på løk. En står i vinduskarmen og en har jeg brukt for å lage et stilleben på benken min.
 
Disse lilla tulipanene med et gråskjær er bare helt utrolig vakre og fyller vasen min <3
 
Så har jeg vært en liten tur ute og pyntet opp på terrassen min. Rester av mosen jeg plukket i høst  gjør nytte for seg mellom løkene.
 
 
Jeg hører våren komme om igjen for første gang...
( Anne Grete Preus)
 
Ha en fortsatt fin søndag.
 
Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar