lørdag 22. mars 2014

Bryllup, brud og blomster

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker bryllup. Jeg jobber på Oscarsborg Hotel og Resort, og en del av jobben min her er å selge inn bryllup, jobbe med brudeparet mot den store dagen deres, og gjerne være tilstede på selve dagen, iallefall hvis de velger å vie seg ute på Oscarsborg. Jeg har mye på hjertet når det gjelder bryllup, så mye at jeg tror jeg må ta det litt etterhvert. Under har jeg lagt ut noen bilder fra Ordresalen på Oscarsborg, det er her vi har vielser når brudepar velger å vie seg på Festningen. Jeg har også lagt ut bilder fra et oppdrag jeg hadde i 2013, samt 3 årstid-buketter. Utover våren, når bryllupssesongen starter vil jeg la dere få være med når jeg skal lage brudebuketter, stelle istand til vielser og pynte bord. Kanskje jeg finner et brudepar som vil la dere være med på deres reise fra første besøk på Oscarsborg, frem til den  store dagen deres <3

Ordresalen
I ordresalen henger splittflagget som vaiet over Oscarsborg 9 april 1940. Dette er en ærverdig sal, og med en gang du kommer inn her kjenner du at denne festningen har en historie vi kan være stolte av.

 
Brudebuketter

Når en brud skal velge bukett, er det flere ting å tenke på. Noen ønsker at den skal være årstid inspirert, kanskje de har en favoritt blomst også:-) Over her er peoner til en brud som elsker peoner og giftet seg i juni når peonene stort sett er på sitt flotteste. Så en skikkelig sommerblomst inspirert bukett til en midtsommerbrud. Til slutt en høstbukett med lyng og roser.


Full pakke
Her er bilder fra et bryllup hvor fersken roser var gjennomgående tema. Øverst til venstre brudebuketten i peach avalanche roser. De samme rosene gikk igjen i kirken, øverst til høyre alterpynt, under der bekradpynt, og nederst bordpynten. De hadde runde bord, så vi punten  noen glasskranser med roser, brudeslør og eføy. Så 2 høye lysestaker i midten.


Flere brudebuketter kommer..
 
Ha en fin-fin lørdag <3
 
Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar