lørdag 16. mai 2015

1 bord - 2 selskaper

17 mai kan være en hektisk dag, og vi løper ofte fra det ene til det andre.  Kanskje skal vi ha gjester flere ganger i løpet av dagen. Da er det lurt å gjøre det litt enkelt for seg selv. Under har jeg pyntet et ungdommelig lunsj-festord og et festbord for familiemiddag. Ikke mye tid i mellom tog og skolearrangementer til å dekke av og dekke på...Lag en basis som står hele dagen, Jeg har hvit duk, hvite hortensia, bjørkeløv, blått bånd og blå dekketallerkener som går igjen på begge bordene.



Litt røft med blått denimbånd på hvite lys i glasslysestaker på ungdomslunsjen


Blått denimbånd også rundt serviettene.

Boblene mine pynter stort sett alle mine egne bord i disse dager.





Jeg er veldig glad i Mari-skålene og har de i nesten alle farger. De er vakre detaljer på mange festbord.




Denne røde mariskålen bruker jeg myei julen, men den er god å ha på 17 mai bordet mitt også.




Denimbåndet er festet løst rundt serviettene.



lekker detalj på lysene.



Middagsbordet har et litt mer voksent og elegant preg.


Denimbåndet er blitt pynt i hortensiaen.




Glasslysestakene er byttet ut med sølvlysestaker, hvite lys er erstattet av røde.

Serviettene er brettet som seil.









Jeg har satt på noen røde telysestaker og fjernet mari-skålene

Mari-skålene har fått plass i vinduet i enden av bordet.






Håper du fikk litt ideer til å pynte et vakkert 17-mai bord :-)

Ønsker alle en strålende dag i morgen.

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar