søndag 5. april 2015

Rolig hjemmepåske

Vi har ingen hyttetradisjoner i påsken, og benytter ofte påskedagene til å gjøre ting vi ellers ikke får gjort hjemme, kombinert med noen utflukter i nærmiljøet. I år er guttene mine hos pappan sin i påskedagene, og siden formen ikke er helt på topp om dagen, må innrømme at ikke så mye som en liten kylling har funnet veien inn i stuen min. Ikke et påske egg har vært å se..

Påskebuketten min ble rester av sist lørdags brudebukett, og blomstene har hold seg fing gjennom hele påsken.  Resten av "pynten" er påskesjokoladen jeg fikk som en liten koselig påske- hilsen fra sjefen min. Passet perfekt i fargene ;.)


 Må ikke være gult til påske...

Påskepynten 2015 


 Siden min mann har vært opptatt med å male garasjen, og jeg blir passe rastløs av å ikke gjøre stort, prøvekjører jeg litt konfirmasjonspynting i påsken. Jeg har falt for turkise toner denne våren. Ingen hemmelighet at jeg elsker Boblen, vasen Finn Schöll har designet for Magnor. Her Winterwonderland i turkis.


 Jeg prøver alltid å finne andre detaljer i fargene jeg skal dekke i. Jelly Beans i en grålig turkis sammen med telyslykter i en mørkere tone, blir prikken over i´en her..



Bare blomstene mangler her. Var nok litt for optimistisk da jeg trodde jeg skulle finne hvitveis i skogen i går;-)


Jeg fant disse turkise skumkyllingene på harryhandel før påske, nå er de med på å gi bordet litt påskestemning..


 og sammen med dette søte lille påske-egget blir det..


..et riktig så koselig påskebord for 2 ;-)


 Nebbet til denne lille rakkeren er det nærmeste du kommer gult i huset mitt denne påsken..


 Andre vår og påske innslag er løkblomster..

 Og selvfølgelig litt lek med den største Boblen...vår i en vase..

Håper dere alle har hatt en strålende påske, hvor enn dere har vært.

Nyt de siste fri dagene!

Klem Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar