lørdag 11. april 2015

Konfirmasjonsinspirasjon


 Det må ikke være rosa eller lilla til jente, eller blått til gutt når det er  konfirmasjon. Jeg syntes ofte at konfirmasjonsbordene til gutter minner om et  dåpsbord..Ikke misforstå meg, man kan absolutt bruke blått til gutt, men gjør det da litt maskulint :-) Jeg har flere ganger stått i blomsterbutikk med en mamma og en tenåringssønn, på jakt etter bordpynt til konfirmasjonsbord, foran meg. Hun lettere hektisk og med en drøm om hvite roser og blå kornblomster til "lille" gutten sin, han med småkvisete panne, litt for lange armer og buksene hengende på hoftene og med et tomt blikk og meget uinteressert uttrykk i ansiktet, helt tydelig at han helst skulle vært et annet sted ;-) Og når mamma stolt trakk opp de første skoene, forsølvet, blanke og fine,  og forkynte at i disse ville hun også ha hvite roser og blå kornblomster...ja da fikk jeg lyst å rive av meg håret...Jeg syntes at et hvert festbord bør gjennspeile både anledning og hovedperson. Konfirmasjonsbord bør ha likevekt mellom høytidelighet og en ungdom med sin egen identitet:-) 
I disse dager har jeg inspirasjonsdager hjemme hos meg selv med fokus på nettopp festbord. Da holder jeg åpent hus, og alle som ønsker kan stikke innom, kanskje ta en prat og få noen ideer til å pynte sitt bord. I tillegg har jeg et godt utvalg av servietter, lys, bordløpere og annet man trenger for å pynte et vakkert bord. Jeg hjelper også gjerne med blomsterpynt og dekorasjoner. 
Under viser jeg et av bordene jeg har pyntet, og som dere ser går det i bruntoner og orange. 



 Jeg har valgt å lage dekorasjoner av lys og blomster til dette bordet. Brun cymbidium og orange grenroser. 


 Elsker disse tallerknene fra Magnor; Lerk designet av Halvor Bakke




 En av vårens favoritter er disse marimekko servietterne, og syntes de kan brukes til både gutt og jente, ung og gammel ;-)

Bordkortet er "prislapper" som jeg har bundet rundt stetten på glasset med hyssing




Så ble det kveld, og lysene er tent:-)

Ha en deilig lørdagskveld, og bor du i Drøbak eller i nærheten er du <3-lig velkommen innom i morgen mellom kl 12 og 18 <3 

Klem Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar