søndag 11. januar 2015

Endelig tulipantid!

Jeg er veldig glad i tulipaner, og den er og blir en vårblomst for meg. Jeg har ikke behov for å ha røde tulipaner i julen, hverken i vase eller på løk. Da må jeg frotse i hyasinter og amarylliser, som jeg forbinder med jul Men nå er det januar, all julepynt er ute, siste sviblen gikk i søpla i går og amaryllisene er forvist til kjellerstuen. Da er det fritt frem for tulipaner. Denne første uken valgte jeg blek rosa, og har lekt meg litt med skåler, lys, vannperler og trollhassel.

Tips: Tulipaner er drankere, de drikke masse vann, og jo mer de drikker, jo mer vokser de. Ønsker du ikke at de skal vokse så mye, ha lite vann i vasen, og husk å etterfylle. Jeg syntes noen ganger at det kan være både vilt og vakkert med tulipaner som vokser utover bordet, og fyller gjerne vasene med en del vann. Settes de kaldt om natten, vil de holde seg ekstra lenge. Og husk at de skal kuttes rett over, ikke på skrå som andre blomster. 











Ha en deilig søndagskveld!

Klem Bente <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar