søndag 14. september 2014

Blomster og " The circle of life"

Denne helgen har jeg vært så heldig å være med å pynte til 3 forskjellige begivenheter; Begravelse, bryllup og konfirmasjon. Fredag lagde jeg kistedekorasjon, krans og hjerte som en siste hilsen til en kjær livsledsager, pappa, svigerfar og bestefar. Begravelse er noe av det vanskeligste jeg gjør og jeg tar disse oppdragene med stor ydmykhet. Det å få være med å gjøre en avskjed med noens nære og kjære vakker...den tilliten man blir vist, det gjør noe med meg...I motsetning til et bryllup, hvor jeg  over flere måneder  har mange samtaler, mailer etc med bruden rundt brudebuketten og pyntingen, har jeg ofte kun 1 møte med pårørende i forbindelse med begravelsen. Og da kun få dager etter de har mistet noen de er glade i. Og iløpet av dette møtet skal vi bestemme blomster, farger, former og tekster på bånd. De skal bestemme hvordan deres siste hilsen til en som har betydd mye for dem skal være. Og jeg skal prøve å veilede, gi råd og komme med gode forslag,  samtidig som jeg er opptatt av at de skal føle at det er deres siste hilsen....
Hjerte fra barnebarn <3  Roser, dahlia og  hortensia



 Krans fra datter og svigersønn <3  Roser og hortensia

Kistedekorasjon fra ektefellen <3 Calla, roser, ridderspore og ryllik.



Da jeg hadde vært og pyntet i kirken på fredag, skulle jeg hjem og starte med bryllup og konfirmasjonspynting. Jeg må innrømme at å snu seg rundt og starte på slike gledes arbeid, etter å har jobbet med sorgarbeid kan være litt tungt. Men det er en del av det å få være med å bidra med vakre blomster i menneskers gleder og sorger <3

From the day we arrive on the planet
And blinking, step into the sun
There's more to be seen than can ever be seen
More to do than can ever be done

Some of us fall by the wayside
And some of us soar to the stars
And some of us sail through our troubles
And some have to live with the scars

( Elton John/Tim Rice/Lion King)

Ha en fin søndag med de du er glad <3

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar