søndag 1. juni 2014

Glamelia brudebukett

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker bryllup og alt som har med bryllup å gjøre. Når kjendiser gifter seg saumfarer jeg nettet samme kveld for å finne bilder av bruden. Jeg kan ikke vente med å se kjolen, håret og ikke minst brudebuketten. Dette er juleaften for meg om og om igjen, og jeg er like spent som et barn på julekvelden hver gang. Denne våren har bydd på mange gleder i så måte. Sist, i går da John Arne Rise giftet seg med Louise Anglica Markussen. Jeg ble virkelig  imponert over hennes brudebukett, en diger glamelia bukett. Dette er den andre glamelian jeg ser denne våren, den første hadde Marte Krogh da hun giftet seg i mars.  Men den var betydelig mindre, og ikke så flat.  Glamelia buketter lages på den måten at man "syr" roseblader, gjerne et og et, rundt en rose, rundt og rundt helt til buketten er blitt så stor som du ønsker.  Jeg lagde noen sånne på 90-tallet. Det er mye jobb, og det går med en del roser, da man kun kan bruke de største bladene på hver. Derfor blir de veldig kostbare.  Under ser dere 3 glamelia buketter jeg lagde på 90-tallet,  to av roser, og en av liljer.


Ha en fin søndagskveld <3

Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar